Maciej Kubiak i Karolina Kucharska autorami rozdziału w najnowszej monografii “Reklama. Aspekty prawne. Nowe wyzwania” – wydawnictwo Wolters Kluwer
11. 01. 2023W najnowszej monografii “Reklama. Aspekty prawne. Nowe wyzwania” pod red. naukową prof. Moniki Namysłowskiej nakładem wydawnictwa Wolters Kluwer Polska ukazał się rozdział pt. “Prawne aspekty cyfrowego i dynamicznego lokowania produktu” autorstwa Macieja Kubiaka i Karoliny Kucharskiej.
W książce omówiono istotne w praktyce i dyskusyjne w nauce kluczowe zagadnienia dotyczące prawa reklamy, w tym m.in.:
• zwalczanie nieuczciwej reklamy (istotność wprowadzenia w błąd, użycie znaku towarowego konkurenta w reklamie porównawczej, reklama wywołująca lęk, reklama ukryta, greenwashing);
• reklama a nowe technologie i ochrona danych osobowych (reklama online a dane osobowe, reklama a oprogramowanie komputerowe, technologia mieszanej rzeczywistości w reklamie);
• reklama a ochrona własności intelektualnej (reklama naśladowcza, body image advertising);
• reklama wybranych towarów i usług (reklama podgrzewanych wyrobów tytoniowych, reklama żywności dla dzieci, reklama suplementów diety, reklama leków biologicznych);
• dochodzenie roszczeń (praktyczne aspekty postępowania sądowego, ochrona zbiorowych interesów konsumentów, reklamowa samoregulacja);
• problemy interdyscyplinarne (psychologia a model konsumenta, psychologiczna perspektywa reklamy zawodów prawniczych, nadużycie pozycji dominującej na rynkach reklamy internetowej, przejrzystość w reklamie politycznej).