Maciej Kubiak i Karolina Kucharska autorami rozdziału w najnowszej monografii “Reklama. Aspekty prawne. Nowe wyzwania” – wydawnictwo Wolters Kluwer
11. 01. 2023
W najnowszej monografii “Reklama. Aspekty prawne. Nowe wyzwania” pod red. naukową prof. Moniki Namysłowskiej nakładem wydawnictwa Wolters Kluwer Polska ukazał się rozdział pt. “Prawne aspekty cyfrowego i dynamicznego lokowania produktu” autorstwa Macieja Kubiaka i Karoliny Kucharskiej.
W książce omówiono istotne w praktyce i dyskusyjne w nauce kluczowe zagadnienia dotyczące prawa reklamy, w tym m.in.:
• zwalczanie nieuczciwej reklamy (istotność wprowadzenia w błąd, użycie znaku towarowego konkurenta w reklamie porównawczej, reklama wywołująca lęk, reklama ukryta, greenwashing);
• reklama a nowe technologie i ochrona danych osobowych (reklama online a dane osobowe, reklama a oprogramowanie komputerowe, technologia mieszanej rzeczywistości w reklamie);
• reklama a ochrona własności intelektualnej (reklama naśladowcza, body image advertising);
• reklama wybranych towarów i usług (reklama podgrzewanych wyrobów tytoniowych, reklama żywności dla dzieci, reklama suplementów diety, reklama leków biologicznych);
• dochodzenie roszczeń (praktyczne aspekty postępowania sądowego, ochrona zbiorowych interesów konsumentów, reklamowa samoregulacja);
• problemy interdyscyplinarne (psychologia a model konsumenta, psychologiczna perspektywa reklamy zawodów prawniczych, nadużycie pozycji dominującej na rynkach reklamy internetowej, przejrzystość w reklamie politycznej).