• Dane osobowe

    Cybersecurity / aplikacje mobilne /RODO/ GDPR/ sklep internetowy/ ochrona prywatności / PUODO / zbiory danych / IOD / procesy / regulaminy / targetowanie behawioralne / profilowanie / dane wrażliwe / konkursy / big data / administrator / procesor / umowy powierzenia / privacy by design / privacy by defoult / obowiązek informacyjny / risk assesment / rejestr czynności przetwarzania

Kompetencje

Naszym klientom oferujemy pełną obsługę w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych.

Od audytu istniejących mechanizmów przetwarzania danych w przedsiębiorstwie, przez zalecenia praktyczne oraz stworzenie kompleksowej dokumentacji, po wdrażanie polityki bezpieczeństwa danych osobowych także dot. zarządzania systemem informatycznym.

  • Szkolenia z ochrony danych

  • Audyty RODO

  • Wdrożenie RODO w organizacji

  • Tworzenie dokumentacji RODO

  • Ocena ryzyk i doradztwo na etapie tworzenia nowych rozwiązań technicznych, nowych usług, produktów, automatyki i aplikacji

  • Reprezentacja w sporach przed Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) oraz przed sądami administracyjnymi

  • Konkursy, loterie i promocje

  • Przetwarzanie danych w e-commerce

  • Wsparcie projektów analityczne, techniczne i marketingowe związane z pozyskiwaniem danych oraz z przetwarzaniem czy korzystaniem z dużych zbiorów danych

Doświadczenie

Dane osobowe przy badaniach naukowych

Nasz zespół odpowiadał za kompleksową analizę i obsługę prawną badań naukowych prowadzonych przez naszego klienta, dotyczących zawodników e-sportowych. Zakres usług obejmował m.in. sporządzenie odpowiednich umów, przygotowanie wewnętrznej dokumentacji RODO, a także formularzy przystąpienia do badania wraz z odpowiednimi zgodami i informacjami RODO.

Behawioralne targetowanie danych

Na prośbę jednej z największych sieciowych agencji reklamowych w Polsce konsultowaliśmy założenia akcji marketingowej, mającej na celu ogólnopolską promocję usług międzynarodowego wiodącego pośrednika finansowego. Działania reklamowe wykorzystywały proces behawioralnego targetowania danych na temat osób korzystających z usług i dopasowywanie działań marketingowych indywidualnie do wybranych konsumentów.

Dane osobowe w reklamie

Doradzamy największym krajowym i międzynarodowym agencjom reklamowym w zakresie zgodności z prawem gromadzenia i przetwarzania danych osobowych, w szczególności w kontekście kampanii promocyjnych, newsletterów i mediów społecznościowych.

Przetwarzanie danych w ramach europejskiego obszaru gospodarczego

Opiniowaliśmy możliwości powierzenia przetwarzania danych osobowych przez podmiot z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (Belgia) innemu podmiotowi z tego obszaru (Polska, Hiszpania). Analizowaliśmy przede wszystkim kwestię gromadzenia na serwerze w Hiszpanii danych osobowych z całego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, których administratorem miałby być podmiot mający siedzibę w Belgii. Sprawdzaliśmy także możliwość przesyłania/powierzania przetwarzania danych osobowych między podmiotami działającymi w różnych krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Implementacja rodo w ofercie i na infolinii grupy ubezpieczeniowej

Dla grupy ubezpieczeniowej przeprowadzaliśmy obszerną analizę praw i obowiązków agenta ubezpieczeniowego przy przetwarzaniu danych osobowych osób ubezpieczonych. Wdrażaliśmy także reguły RODO na infolinii zajmującej się sprzedażą i obsługą produktów ubezpieczeniowych.

Liderzy projektów

W realizowanych przez nas projektach łączymy znajomość regulacji o ochronie danych osobowych, prawa do prywatności, prawa reklamy, przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, ochrony konsumentów oraz regulacji branżowych.

Aktualności

16 stycznia 2025

Fundacja rodzinna w 2025 r. – podatkowe status quo zachowane

W sierpniu 2024 r., czyli po nieco ponad roku funkcjonowania fundacji rodzinnych w Polsce, resort finansów doszedł do wniosku, że jednak „spora” liczba fundacji powstała w celu […]

14 stycznia 2025

Przełamać bezkarność: Jak chronić się przed naruszeniami na dużych platformach internetowych?

Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat platformy społecznościowe stały się nieodłącznym elementem naszego życia. Ich wszechobecność, poniekąd nieunikniona i użyteczna, zasadniczo zrewolucjonizowała sposób, w jaki się komunikujemy i […]

10 stycznia 2025

Noworoczne zmiany w Polskiej Klasyfikacji Działalności

Od nowego roku, polskich przedsiębiorców obowiązują nowe przepisy dotyczące kodów PKD 2025, które określają rodzaj wykonywanej działalności. Przedsiębiorcy oraz spółki rozpoczynające swoją działalność będą klasyfikowani już według […]

Artykuły przy kawie

  • Gdy filmowa magia gra poza ekranem

    Marlena Kudła 14.01.25

    Muzyka filmowa ma niebagatelną rolę w budowaniu atmosfery i emocji na ekranie. Nie tylko stanowi tło dla fabuły, wywołuje emocje, ale również oddziałuje na naszą wyobraźnię. Do niedawna producenci filmów, myśląc o stworzeniu muzyki do filmu, koncentrowali się głównie na autorskim aspekcie związanym z tworzeniem muzyki do filmu oraz jej wyprodukowaniu. Utwory wykorzystane w filmie […]

  • Sprzedaż produktów zakupionych na azjatyckich rynkach, w szczególności chińskim, jest popularnym sposobem zarobkowania, szczególnie w sektorze e-commerce. Nie jest to niczym dziwnym, ponieważ szeroki asortyment produktów i konkurencyjne ceny to tylko niektóre z elementów, które mogą zachęcać do prowadzenia biznesu w ten sposób. Niestety, nie wszystkie produkty zakupione na innych rynkach mogą spełniać unijne normy. […]

  • W niedzielę, 10 listopada br. weszła w życie długo wyczekiwana ustawa – Prawo komunikacji elektronicznej („PKE”), która wdraża do polskiego porządku  prawnego przepisy dwóch dyrektyw: Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1972 z dnia 11 grudnia 2018 r. ustanawiająca Europejski kodeks łączności elektronicznej oraz Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2380 z dnia 23 listopada […]

  • Istota ulgi B+R Na początku wyjaśnijmy, czym tak naprawdę  jest ulga B+R. Ujmując sprawę jak najprościej, ulga B+R, czyli ulga na działalność badawczo-rozwojową, polega na możliwości ujęcia danego kosztu jako koszt uzyskania przychodu dwa razy. Innymi słowy, jest to podwójne „wrzucenie w koszty” tego samego wydatku – najpierw pomniejsza on przychód, a następnie dochód. Ponadto, […]

Kontakt

Warszawa

ul. Ks. Skorupki 5,
00-546 Warszawa

Sopot

ul. Armii Krajowej 116/17
81-824 Sopot
22 230 2655biuro@skplaw.pl
Więcej
Copyright 2022 Polityka Prywatności Regulamin