• Konkurencja, konsumenci oraz E-commerce

    zwalczanie nieuczciwej konkurencji / zakaz konkurencji / akcje promocyjne / tajemnica przedsiębiorstwa / know - how / prawo konsumentów / prawo konkurencji /

Kompetencje

Zwalczanie nieuczciwej konkurencji rozumiemy jako zwinne poruszanie się w obszarach: prawa konkurencji, własności intelektualnej, przepisów dotyczących konsumentów oraz danych osobowych czy regulacji antymonopolowych. I to zarówno na szczeblu krajowym, jak i UE. Wspieramy w tym zakresie firmy z branży przemysłu ciężkiego, FMCG, instytucje finansowe, jak również szeroko pojętych mediów i reklamy.

Mamy także bogate doświadczenie w branży retail i e-commerce. Kompleksowo obsługujemy witryny i sklepy internetowe, aplikacje mobilne oraz marketplace’y. Opiniujemy również komunikację marketingową skierowaną do konsumentów.

  • Wprowadzanie produktów do obrotu

  • Oznakowanie produktów (labelling)

  • Obsługa sklepów internetowych

  • Audyty antymonopolowe

  • Postępowania przed UOKiK i KE

  • Umowy dystrybucji, agencji, franczyzy

  • Zgłoszenia koncentracji

  • Zakazy konkurencji

  • Regulaminy promocji i konkursów konsumenckich

  • Regulaminy i polityki prywatności sklepów internetowych, witryn internetowych oraz aplikacji mobilnych

  • Zwalczanie nieuczciwych praktyk rynkowych

  • Opiniowanie dokumentacji kredytów konsumenckich

  • Szkolenia z zakresu regulacji konsumenckich

  • Reprezentacja w sporach związanych z nieuczciwą konkurencją

Doświadczenie

Ochronę know-how firmy realizujemy kompleksowo – od opiniowania umów, porozumień specjalizacyjnych, przez wsparcie w kształtowaniu strategii sprzedaży, po postępowania przed sądami powszechnym, Prezesem UOKiK czy Komisją Europejską.

Działania prawne przeciwko podróbkom

Pomagaliśmy jednemu z najbardziej znanych i najczęściej kopiowanych polskich projektantów. Sprawy dot. sporów z producentami i dystrybutorami ubrań imitujących jego oryginalne projekty i bezprawnie wykorzystujących markę projektanta w celu zwiększenia swojej sprzedaży, pozycjonowania i autopromocji.

Naśladownictwo

Reprezentowaliśmy wydawcę prasy w sporze z innym wydawcą, zarzucającym mu nieuczciwą konkurencję w postaci naśladownictwa layoutu gazety, jak również naruszenie praw własności intelektualnej. Podjęliśmy działania procesowe na etapie postępowania zabezpieczającego i przed sądem pierwszej instancji. Sprawa zakończyła się ugodą satysfakcjonującą dla klienta.

Spór pomiędzy dwoma wydawcami w zakresie praw autorskich i nieuczciwej konkurencji

Jeden z konkurujących wydawców zażądał od naszego klienta odszkodowania. Zarzucił mu, że dopuścił się czynu nieuczciwej konkurencji, stosując rozwiązania artystyczne, literackie i redakcyjne, które składają się na układ serii wydawniczej. W postępowaniu udało nam się udowodnić, że klient nie naruszył żadnych praw i działał zgodnie ze wszystkimi praktykami branży wydawniczej. Był to precedensowy przypadek w zakresie ustalania standardów wzajemnych relacji między wydawcami, a także współpracy między wydawcami a autorami.

Liderzy projektów

Członkowie naszego zespołu zdobywali doświadczenie pracując m.in. dla Komisji Europejskiej czy UOKiK. Dziś aktywnie działają m.in. w Stowarzyszeniu Prawa Konkurencji. Wiedzą z zakresu prawa konkurencji dzielą się ze studentami Prawa i Administracji UW, SGH, Akademii Koźmińskiego oraz Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza.

Aktualności

16 stycznia 2025

Fundacja rodzinna w 2025 r. – podatkowe status quo zachowane

W sierpniu 2024 r., czyli po nieco ponad roku funkcjonowania fundacji rodzinnych w Polsce, resort finansów doszedł do wniosku, że jednak „spora” liczba fundacji powstała w celu […]

14 stycznia 2025

Przełamać bezkarność: Jak chronić się przed naruszeniami na dużych platformach internetowych?

Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat platformy społecznościowe stały się nieodłącznym elementem naszego życia. Ich wszechobecność, poniekąd nieunikniona i użyteczna, zasadniczo zrewolucjonizowała sposób, w jaki się komunikujemy i […]

10 stycznia 2025

Noworoczne zmiany w Polskiej Klasyfikacji Działalności

Od nowego roku, polskich przedsiębiorców obowiązują nowe przepisy dotyczące kodów PKD 2025, które określają rodzaj wykonywanej działalności. Przedsiębiorcy oraz spółki rozpoczynające swoją działalność będą klasyfikowani już według […]

Artykuły przy kawie

  • Gdy filmowa magia gra poza ekranem

    Marlena Kudła 14.01.25

    Muzyka filmowa ma niebagatelną rolę w budowaniu atmosfery i emocji na ekranie. Nie tylko stanowi tło dla fabuły, wywołuje emocje, ale również oddziałuje na naszą wyobraźnię. Do niedawna producenci filmów, myśląc o stworzeniu muzyki do filmu, koncentrowali się głównie na autorskim aspekcie związanym z tworzeniem muzyki do filmu oraz jej wyprodukowaniu. Utwory wykorzystane w filmie […]

  • Sprzedaż produktów zakupionych na azjatyckich rynkach, w szczególności chińskim, jest popularnym sposobem zarobkowania, szczególnie w sektorze e-commerce. Nie jest to niczym dziwnym, ponieważ szeroki asortyment produktów i konkurencyjne ceny to tylko niektóre z elementów, które mogą zachęcać do prowadzenia biznesu w ten sposób. Niestety, nie wszystkie produkty zakupione na innych rynkach mogą spełniać unijne normy. […]

  • W niedzielę, 10 listopada br. weszła w życie długo wyczekiwana ustawa – Prawo komunikacji elektronicznej („PKE”), która wdraża do polskiego porządku  prawnego przepisy dwóch dyrektyw: Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1972 z dnia 11 grudnia 2018 r. ustanawiająca Europejski kodeks łączności elektronicznej oraz Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2380 z dnia 23 listopada […]

  • Istota ulgi B+R Na początku wyjaśnijmy, czym tak naprawdę  jest ulga B+R. Ujmując sprawę jak najprościej, ulga B+R, czyli ulga na działalność badawczo-rozwojową, polega na możliwości ujęcia danego kosztu jako koszt uzyskania przychodu dwa razy. Innymi słowy, jest to podwójne „wrzucenie w koszty” tego samego wydatku – najpierw pomniejsza on przychód, a następnie dochód. Ponadto, […]

Kontakt

Warszawa

ul. Ks. Skorupki 5,
00-546 Warszawa

Sopot

ul. Armii Krajowej 116/17
81-824 Sopot
22 230 2655biuro@skplaw.pl
Więcej
Copyright 2022 Polityka Prywatności Regulamin