Kompetencje
Zwalczanie nieuczciwej konkurencji rozumiemy jako zwinne poruszanie się w obszarach: prawa konkurencji, własności intelektualnej, przepisów dotyczących konsumentów oraz danych osobowych czy regulacji antymonopolowych. I to zarówno na szczeblu krajowym, jak i UE. Wspieramy w tym zakresie firmy z branży przemysłu ciężkiego, FMCG, instytucje finansowe, jak również szeroko pojętych mediów i reklamy.
Mamy także bogate doświadczenie w branży retail i e-commerce. Kompleksowo obsługujemy witryny i sklepy internetowe, aplikacje mobilne oraz marketplace’y. Opiniujemy również komunikację marketingową skierowaną do konsumentów.
-
Wprowadzanie produktów do obrotu
-
Oznakowanie produktów (labelling)
-
Obsługa sklepów internetowych
-
Audyty antymonopolowe
-
Postępowania przed UOKiK i KE
-
Umowy dystrybucji, agencji, franczyzy
-
Zgłoszenia koncentracji
-
Zakazy konkurencji
-
Regulaminy promocji i konkursów konsumenckich
-
Regulaminy i polityki prywatności sklepów internetowych, witryn internetowych oraz aplikacji mobilnych
-
Zwalczanie nieuczciwych praktyk rynkowych
-
Opiniowanie dokumentacji kredytów konsumenckich
-
Szkolenia z zakresu regulacji konsumenckich
-
Reprezentacja w sporach związanych z nieuczciwą konkurencją
Doświadczenie
Ochronę know-how firmy realizujemy kompleksowo – od opiniowania umów, porozumień specjalizacyjnych, przez wsparcie w kształtowaniu strategii sprzedaży, po postępowania przed sądami powszechnym, Prezesem UOKiK czy Komisją Europejską.
Działania prawne przeciwko podróbkom
Pomagaliśmy jednemu z najbardziej znanych i najczęściej kopiowanych polskich projektantów. Sprawy dot. sporów z producentami i dystrybutorami ubrań imitujących jego oryginalne projekty i bezprawnie wykorzystujących markę projektanta w celu zwiększenia swojej sprzedaży, pozycjonowania i autopromocji.
Naśladownictwo
Reprezentowaliśmy wydawcę prasy w sporze z innym wydawcą, zarzucającym mu nieuczciwą konkurencję w postaci naśladownictwa layoutu gazety, jak również naruszenie praw własności intelektualnej. Podjęliśmy działania procesowe na etapie postępowania zabezpieczającego i przed sądem pierwszej instancji. Sprawa zakończyła się ugodą satysfakcjonującą dla klienta.
Spór pomiędzy dwoma wydawcami w zakresie praw autorskich i nieuczciwej konkurencji
Jeden z konkurujących wydawców zażądał od naszego klienta odszkodowania. Zarzucił mu, że dopuścił się czynu nieuczciwej konkurencji, stosując rozwiązania artystyczne, literackie i redakcyjne, które składają się na układ serii wydawniczej. W postępowaniu udało nam się udowodnić, że klient nie naruszył żadnych praw i działał zgodnie ze wszystkimi praktykami branży wydawniczej. Był to precedensowy przypadek w zakresie ustalania standardów wzajemnych relacji między wydawcami, a także współpracy między wydawcami a autorami.
Liderzy projektów
Członkowie naszego zespołu zdobywali doświadczenie pracując m.in. dla Komisji Europejskiej czy UOKiK. Dziś aktywnie działają m.in. w Stowarzyszeniu Prawa Konkurencji. Wiedzą z zakresu prawa konkurencji dzielą się ze studentami Prawa i Administracji UW, SGH, Akademii Koźmińskiego oraz Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza.
Aktualności
SKP partnerem merytorycznym 22. edycji konkursu Złote Spinacze
Jako firma, której prawnicy od lat służą branży PR-owej i jej klientom, mamy zaszczyt być partnerem merytorycznym i opiekunem prawnym 22. edycji konkursu Złote Spinacze. Konkurs […]
Kancelaria SKP uzyskała kolejne postanowienie Prezesa UODO nakładające na Meta tymczasowy zakaz wyświetlania reklam z wizerunkiem i danymi, tym razem w sprawie Pana Rafała Brzoski
Dzisiaj otrzymaliśmy informację o wydaniu przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Pana Mirosława Wróblewskiego, postanowienia nakładającego na Meta tymczasowy zakaz wyświetlania reklam z wizerunkiem i danymi Pana […]
Kancelaria SKP uzyskała postanowienie Prezesa UODO nakładające na Meta tymczasowy zakaz wyświetlania reklam z wizerunkiem i danymi Omeny Mensah
Kancelaria SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk reprezentuje Panią Omenę Mensah i Pana Rafała Brzoskę w działaniach zmierzających do ochrony praw w związku z reklamami wyświetlanymi na platformach Meta. […]