Kompetencje
Zwalczanie nieuczciwej konkurencji rozumiemy jako zwinne poruszanie się w obszarach: prawa konkurencji, własności intelektualnej, przepisów dotyczących konsumentów oraz danych osobowych czy regulacji antymonopolowych. I to zarówno na szczeblu krajowym, jak i UE. Wspieramy w tym zakresie firmy z branży przemysłu ciężkiego, FMCG, instytucje finansowe, jak również szeroko pojętych mediów i reklamy.
Mamy także bogate doświadczenie w branży retail i e-commerce. Kompleksowo obsługujemy witryny i sklepy internetowe, aplikacje mobilne oraz marketplace’y. Opiniujemy również komunikację marketingową skierowaną do konsumentów.
-
Wprowadzanie produktów do obrotu
-
Oznakowanie produktów (labelling)
-
Obsługa sklepów internetowych
-
Audyty antymonopolowe
-
Postępowania przed UOKiK i KE
-
Umowy dystrybucji, agencji, franczyzy
-
Zgłoszenia koncentracji
-
Zakazy konkurencji
-
Regulaminy promocji i konkursów konsumenckich
-
Regulaminy i polityki prywatności sklepów internetowych, witryn internetowych oraz aplikacji mobilnych
-
Zwalczanie nieuczciwych praktyk rynkowych
-
Opiniowanie dokumentacji kredytów konsumenckich
-
Szkolenia z zakresu regulacji konsumenckich
-
Reprezentacja w sporach związanych z nieuczciwą konkurencją
Doświadczenie
Ochronę know-how firmy realizujemy kompleksowo – od opiniowania umów, porozumień specjalizacyjnych, przez wsparcie w kształtowaniu strategii sprzedaży, po postępowania przed sądami powszechnym, Prezesem UOKiK czy Komisją Europejską.
Działania prawne przeciwko podróbkom
Pomagaliśmy jednemu z najbardziej znanych i najczęściej kopiowanych polskich projektantów. Sprawy dot. sporów z producentami i dystrybutorami ubrań imitujących jego oryginalne projekty i bezprawnie wykorzystujących markę projektanta w celu zwiększenia swojej sprzedaży, pozycjonowania i autopromocji.
Naśladownictwo
Reprezentowaliśmy wydawcę prasy w sporze z innym wydawcą, zarzucającym mu nieuczciwą konkurencję w postaci naśladownictwa layoutu gazety, jak również naruszenie praw własności intelektualnej. Podjęliśmy działania procesowe na etapie postępowania zabezpieczającego i przed sądem pierwszej instancji. Sprawa zakończyła się ugodą satysfakcjonującą dla klienta.
Spór pomiędzy dwoma wydawcami w zakresie praw autorskich i nieuczciwej konkurencji
Jeden z konkurujących wydawców zażądał od naszego klienta odszkodowania. Zarzucił mu, że dopuścił się czynu nieuczciwej konkurencji, stosując rozwiązania artystyczne, literackie i redakcyjne, które składają się na układ serii wydawniczej. W postępowaniu udało nam się udowodnić, że klient nie naruszył żadnych praw i działał zgodnie ze wszystkimi praktykami branży wydawniczej. Był to precedensowy przypadek w zakresie ustalania standardów wzajemnych relacji między wydawcami, a także współpracy między wydawcami a autorami.
Liderzy projektów
Członkowie naszego zespołu zdobywali doświadczenie pracując m.in. dla Komisji Europejskiej czy UOKiK. Dziś aktywnie działają m.in. w Stowarzyszeniu Prawa Konkurencji. Wiedzą z zakresu prawa konkurencji dzielą się ze studentami Prawa i Administracji UW, SGH, Akademii Koźmińskiego oraz Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza.
Aktualności
Fundacja rodzinna w 2025 r. – podatkowe status quo zachowane
W sierpniu 2024 r., czyli po nieco ponad roku funkcjonowania fundacji rodzinnych w Polsce, resort finansów doszedł do wniosku, że jednak „spora” liczba fundacji powstała w celu […]
Przełamać bezkarność: Jak chronić się przed naruszeniami na dużych platformach internetowych?
Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat platformy społecznościowe stały się nieodłącznym elementem naszego życia. Ich wszechobecność, poniekąd nieunikniona i użyteczna, zasadniczo zrewolucjonizowała sposób, w jaki się komunikujemy i […]
Noworoczne zmiany w Polskiej Klasyfikacji Działalności
Od nowego roku, polskich przedsiębiorców obowiązują nowe przepisy dotyczące kodów PKD 2025, które określają rodzaj wykonywanej działalności. Przedsiębiorcy oraz spółki rozpoczynające swoją działalność będą klasyfikowani już według […]