• Reklama i eventy

    eventy / media / Internet / reklama / prawo reklamy / PR / agencje reklamowe / kampanie promocyjne / strategia marketingowa / rebranding / regulaminy / konkursy / digital marketing / domy mediowe / domy produkcyjne / mediaplany / brief / contact report / copy clearance / ATL / BTL / zasięgi / viral marketing/ ambush marketing / guerilla marketing/ inspiracje

Kompetencje

Agencje reklamowe, marketingowe czy PR, domy produkcyjne i mediowe, agencje 360 i butiki kreatywne – to tylko wybrane podmioty z szeroko pojętego rynku reklamowo-marketingowego, które na co dzień wspieramy w kwestiach prawnych.

Obsługujemy także reklamodawców.

  • Umowy w branży reklamowej

  • Reklamowy copy clearance (storybordów, spotów)

  • Reprezentacja przed Radą Reklamy

  • Doradztwo przy wprowadzaniu nowych produktów, marek i opakowań

  • Prawna opieka nad konkursami, loteriami i promocjami

  • Wsparcie nietuzinkowych przedsięwzięć z pogranicza reklamy, sztuki, designu i biznesu.

  • Opiniowanie reklam sensytywnych (alkohol, hazard, instytucje finansowe, etc)

  • Ocena działań konkurentów pod kątem uczciwej konkurencji i reklamy zgodnej z prawem

  • Bieżąca obsługa agencji reklamowych

  • Doradztwo korporacyjne i podatkowe dla branży reklamowej

  • Obsługa organizacji eventów

  • Reprezentacja w sporach dot. plagiatów w reklamach, nieuczciwej reklamy oraz rozliczenia mediów między domami mediowymi i klientami

Doświadczenie

Opiniujemy strategie marketingowe, materiały i działania promocyjne (także dla produktów wrażliwych czy spółek giełdowych). Doradzamy w procesach rebrandingu, kreowania nowych produktów, marek, opakowań czy aranżacji wnętrz i przestrzeni.

Kreacja nowej linii produktów

Dla agencji brandingowych przygotowaliśmy i negocjowaliśmy umowy dotyczące strategii marketingowej i kreacji nowych linii produktów, m.in. znanych marek spożywczych.

Reklama

Reprezentowaliśmy agencje reklamowe i ich klientów w prowadzeniu negocjacji i zawieraniu kontraktów ze znanymi postaciami ze świata filmu, telewizji i muzyki dot. ich udziału w reklamach. Nasz zespół obsługiwał prawnie agencje reklamowe podczas negocjacji i współpracy m.in. z czterema gwiazdami Hollywood klasy A, które wystąpiły w reklamach telewizyjnych, billboardowych, prasowych i wizerunkowych w Polsce.

Umowa sponsorska korporacji ze znanym sportowcem

Wspieraliśmy znanego sportowca w negocjacjach dot. umowy sponsorskiej oraz partnerstwa technologicznego z globalną korporacją. Negocjacje, których przedmiotem było pozyskanie środków przez sportowca na udział w Rajdzie Dakar oraz innych imprezach rajdowych, jak również wykorzystania wizerunku i nazwiska sportowca przez korporację.

Liderzy projektów

Jesteśmy bardzo mocno związani z branżą reklamową. Stale współpracujemy ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR. Jesteśmy również audytorami najważniejszych konkursów branży reklamowej takich jak m.in. Effie, KTR, Media Trendy etc. Prowadzimy wykłady z prawa reklamy m.in. w Uniwersytecie Reklamy SAR, dla MediaRun Academy czy Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza w Krakowie.

Aktualności

25 listopada 2024

Newsletter SKP #tax alert

Branża kreatywna oraz IT powszechnie funkcjonuje w ramach relacji B2B, w tym z szerokim wykorzystaniem współpracy z freelancerami działającymi w formie jednoosobowych działalności gospodarczych. Dlatego zwracamy Państwa […]

22 listopada 2024

Kancelaria SKP uzyskała postanowienie o udzieleniu zabezpieczenia, zobowiązujące Meta Platforms do wstrzymania wyświetlania reklam naruszających prawa Pani Omeny Mensah i Pana Rafała Brzoski

Kancelaria SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk reprezentuje Panią Omenę Mensah i Pana Rafała Brzoskę w działaniach zmierzających do ochrony praw w związku reklamami wyświetlanymi na platformach Meta.   […]

30 października 2024

SKP reprezentuje redaktor Ewę Siedlecką w postępowaniu przeciwko Skarbowi Państwa

Czy można pozwać Skarb Państwa za brak informacji o inwigilacji? SKP reprezentuje redaktor Ewę Siedlecką w postępowaniu przeciwko Skarbowi Państwa.   Prawnicy SKP, Maciej Dudek i Karolina […]

Artykuły przy kawie

  • W niedzielę, 10 listopada br. weszła w życie długo wyczekiwana ustawa – Prawo komunikacji elektronicznej („PKE”), która wdraża do polskiego porządku  prawnego przepisy dwóch dyrektyw: Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1972 z dnia 11 grudnia 2018 r. ustanawiająca Europejski kodeks łączności elektronicznej oraz Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2380 z dnia 23 listopada […]

  • Istota ulgi B+R Na początku wyjaśnijmy, czym tak naprawdę  jest ulga B+R. Ujmując sprawę jak najprościej, ulga B+R, czyli ulga na działalność badawczo-rozwojową, polega na możliwości ujęcia danego kosztu jako koszt uzyskania przychodu dwa razy. Innymi słowy, jest to podwójne „wrzucenie w koszty” tego samego wydatku – najpierw pomniejsza on przychód, a następnie dochód. Ponadto, […]

  • #Podatki

    Radosław Kobrzyński 31.10.24

    „Na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki” – nic więc dziwnego, że podatki wpływają i dotyczą również szeroko rozumianego prawa własności intelektualnej i biznesu, który zajmuje się nim na co dzień. Od dziś będziemy o tym pisać na naszym Blogu. Postaramy się w ciekawy i przystępny sposób przybliżyć Państwu najważniejsze zagadnienia ze styku […]

  • W dniu 4 października 2024 roku Trybunał Sprawiedliwości UE wydał wyrok w sprawie C-21/23, który  będzie miał istotny wpływ na przedsiębiorców z branży e-commerce, w szczególności na apteki prowadzące sprzedaż przez Internet. Trybunał uznał, że wprowadzane w procesie zamawiania leków przez Internet informacje niezbędne do realizacji zamówienia, takie jak imię i nazwisko, adres dostawy oraz […]

Kontakt

Warszawa

ul. Ks. Skorupki 5,
00-546 Warszawa

Sopot

ul. Armii Krajowej 116/17
81-824 Sopot
22 230 2655biuro@skplaw.pl
Więcej
Copyright 2022 Polityka Prywatności Regulamin