Kompetencje
Agencje reklamowe, marketingowe czy PR, domy produkcyjne i mediowe, agencje 360 i butiki kreatywne – to tylko wybrane podmioty z szeroko pojętego rynku reklamowo-marketingowego, które na co dzień wspieramy w kwestiach prawnych.
Obsługujemy także reklamodawców.
-
Umowy w branży reklamowej
-
Reklamowy copy clearance (storybordów, spotów)
-
Reprezentacja przed Radą Reklamy
-
Doradztwo przy wprowadzaniu nowych produktów, marek i opakowań
-
Prawna opieka nad konkursami, loteriami i promocjami
-
Wsparcie nietuzinkowych przedsięwzięć z pogranicza reklamy, sztuki, designu i biznesu.
-
Opiniowanie reklam sensytywnych (alkohol, hazard, instytucje finansowe, etc)
-
Ocena działań konkurentów pod kątem uczciwej konkurencji i reklamy zgodnej z prawem
-
Bieżąca obsługa agencji reklamowych
-
Doradztwo korporacyjne i podatkowe dla branży reklamowej
-
Obsługa organizacji eventów
-
Reprezentacja w sporach dot. plagiatów w reklamach, nieuczciwej reklamy oraz rozliczenia mediów między domami mediowymi i klientami
Doświadczenie
Opiniujemy strategie marketingowe, materiały i działania promocyjne (także dla produktów wrażliwych czy spółek giełdowych). Doradzamy w procesach rebrandingu, kreowania nowych produktów, marek, opakowań czy aranżacji wnętrz i przestrzeni.
Kreacja nowej linii produktów
Dla agencji brandingowych przygotowaliśmy i negocjowaliśmy umowy dotyczące strategii marketingowej i kreacji nowych linii produktów, m.in. znanych marek spożywczych.
Reklama
Reprezentowaliśmy agencje reklamowe i ich klientów w prowadzeniu negocjacji i zawieraniu kontraktów ze znanymi postaciami ze świata filmu, telewizji i muzyki dot. ich udziału w reklamach. Nasz zespół obsługiwał prawnie agencje reklamowe podczas negocjacji i współpracy m.in. z czterema gwiazdami Hollywood klasy A, które wystąpiły w reklamach telewizyjnych, billboardowych, prasowych i wizerunkowych w Polsce.
Umowa sponsorska korporacji ze znanym sportowcem
Wspieraliśmy znanego sportowca w negocjacjach dot. umowy sponsorskiej oraz partnerstwa technologicznego z globalną korporacją. Negocjacje, których przedmiotem było pozyskanie środków przez sportowca na udział w Rajdzie Dakar oraz innych imprezach rajdowych, jak również wykorzystania wizerunku i nazwiska sportowca przez korporację.
Liderzy projektów
Jesteśmy bardzo mocno związani z branżą reklamową. Stale współpracujemy ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR. Jesteśmy również audytorami najważniejszych konkursów branży reklamowej takich jak m.in. Effie, KTR, Media Trendy etc. Prowadzimy wykłady z prawa reklamy m.in. w Uniwersytecie Reklamy SAR, dla MediaRun Academy czy Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza w Krakowie.
Aktualności
Newsletter SKP #tax alert
Branża kreatywna oraz IT powszechnie funkcjonuje w ramach relacji B2B, w tym z szerokim wykorzystaniem współpracy z freelancerami działającymi w formie jednoosobowych działalności gospodarczych. Dlatego zwracamy Państwa […]
Kancelaria SKP uzyskała postanowienie o udzieleniu zabezpieczenia, zobowiązujące Meta Platforms do wstrzymania wyświetlania reklam naruszających prawa Pani Omeny Mensah i Pana Rafała Brzoski
Kancelaria SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk reprezentuje Panią Omenę Mensah i Pana Rafała Brzoskę w działaniach zmierzających do ochrony praw w związku reklamami wyświetlanymi na platformach Meta. […]
SKP reprezentuje redaktor Ewę Siedlecką w postępowaniu przeciwko Skarbowi Państwa
Czy można pozwać Skarb Państwa za brak informacji o inwigilacji? SKP reprezentuje redaktor Ewę Siedlecką w postępowaniu przeciwko Skarbowi Państwa. Prawnicy SKP, Maciej Dudek i Karolina […]