• Reklama i eventy

    eventy / media / Internet / reklama / prawo reklamy / PR / agencje reklamowe / kampanie promocyjne / strategia marketingowa / rebranding / regulaminy / konkursy / digital marketing / domy mediowe / domy produkcyjne / mediaplany / brief / contact report / copy clearance / ATL / BTL / zasięgi / viral marketing/ ambush marketing / guerilla marketing/ inspiracje

Kompetencje

Agencje reklamowe, marketingowe czy PR, domy produkcyjne i mediowe, agencje 360 i butiki kreatywne – to tylko wybrane podmioty z szeroko pojętego rynku reklamowo-marketingowego, które na co dzień wspieramy w kwestiach prawnych.

Obsługujemy także reklamodawców.

  • Umowy w branży reklamowej

  • Reklamowy copy clearance (storybordów, spotów)

  • Reprezentacja przed Radą Reklamy

  • Doradztwo przy wprowadzaniu nowych produktów, marek i opakowań

  • Prawna opieka nad konkursami, loteriami i promocjami

  • Wsparcie nietuzinkowych przedsięwzięć z pogranicza reklamy, sztuki, designu i biznesu.

  • Opiniowanie reklam sensytywnych (alkohol, hazard, instytucje finansowe, etc)

  • Ocena działań konkurentów pod kątem uczciwej konkurencji i reklamy zgodnej z prawem

  • Bieżąca obsługa agencji reklamowych

  • Doradztwo korporacyjne i podatkowe dla branży reklamowej

  • Obsługa organizacji eventów

  • Reprezentacja w sporach dot. plagiatów w reklamach, nieuczciwej reklamy oraz rozliczenia mediów między domami mediowymi i klientami

Doświadczenie

Opiniujemy strategie marketingowe, materiały i działania promocyjne (także dla produktów wrażliwych czy spółek giełdowych). Doradzamy w procesach rebrandingu, kreowania nowych produktów, marek, opakowań czy aranżacji wnętrz i przestrzeni.

Kreacja nowej linii produktów

Dla agencji brandingowych przygotowaliśmy i negocjowaliśmy umowy dotyczące strategii marketingowej i kreacji nowych linii produktów, m.in. znanych marek spożywczych.

Reklama

Reprezentowaliśmy agencje reklamowe i ich klientów w prowadzeniu negocjacji i zawieraniu kontraktów ze znanymi postaciami ze świata filmu, telewizji i muzyki dot. ich udziału w reklamach. Nasz zespół obsługiwał prawnie agencje reklamowe podczas negocjacji i współpracy m.in. z czterema gwiazdami Hollywood klasy A, które wystąpiły w reklamach telewizyjnych, billboardowych, prasowych i wizerunkowych w Polsce.

Umowa sponsorska korporacji ze znanym sportowcem

Wspieraliśmy znanego sportowca w negocjacjach dot. umowy sponsorskiej oraz partnerstwa technologicznego z globalną korporacją. Negocjacje, których przedmiotem było pozyskanie środków przez sportowca na udział w Rajdzie Dakar oraz innych imprezach rajdowych, jak również wykorzystania wizerunku i nazwiska sportowca przez korporację.

Liderzy projektów

Jesteśmy bardzo mocno związani z branżą reklamową. Stale współpracujemy ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR. Jesteśmy również audytorami najważniejszych konkursów branży reklamowej takich jak m.in. Effie, KTR, Media Trendy etc. Prowadzimy wykłady z prawa reklamy m.in. w Uniwersytecie Reklamy SAR, dla MediaRun Academy czy Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza w Krakowie.

Aktualności

27 marca 2025

SKP z rekomendacjami w rankingu Chambers and Partners Europe Guide 2025!

Kancelaria SKP została wyróżniona w międzynarodowym rankingu Chambers and Partners Europe Guide 2025 jako rekomendowana firma w kategorii TMT (Technology, Media and Telecommunications)! To ważne wyróżnienie i […]

12 marca 2025

Fundacja rodzinna – zasady odpowiedzialności członków zarządu

Przedstawiamy Państwu kolejną publikację kancelarii SKP z serii poświęconej fundacjom rodzinnym (dalej również: „fundacja”). W poprzednim artykule [1](por. „Fundacja rodzinna – rola i funkcjonowanie zarządu”) pisaliśmy między […]

10 marca 2025

Różnice pomiędzy umowa b2b, kontraktem managerskim a umową o pracę. Na co zwracać uwagę?

Wielu przedsiębiorców z branży kreatywnej i nowych technologii często napotyka na problemy co do zdefiniowania stosunku prawnego jaki łączy ich z osobą, której chce powierzyć stanowisko dyrektorskie […]

Artykuły przy kawie

  • Z roku na rok na popularności zyskują testy DNA, dzięki którym można poznać między innymi swoje predyspozycje do chorób, pokrewieństwo oraz pochodzenie etniczne. Atrakcyjne ceny badań genetycznych przyciągają konsumentów, którzy chcą zakupić test dla siebie lub zrobić prezent bliskiej osobie. Proces wydaje się prosty – po zamówieniu firma przysyła nam pakiet z patyczkiem i probówką, […]

  • W dobie szerokiego dostępu do Internetu nie jest niczym dziwnym, że organizatorzy wydarzeń korzystają z dostępnych im rozwiązań, w szczególności do prowadzenia zapisów online na konkretne eventy lub realizowania ich w formie hybrydowej lub całkowicie zdalnej. Taka forma działania jest narażona m.in. na ataki cybernetyczne, które mogą doprowadzić do zakłócenia przebiegu samego zdarzenia lub wycieku […]

  • Jednym z najważniejszych elementów budowania kariery artystycznej muzyka jest jego relacja z managerem. Manager bowiem nie tylko wspiera twórcę w kwestiach organizacyjnych i promocyjnych, ale często przejmuje odpowiedzialność za sprawy finansowe, kontrakty, negocjacje z partnerami czy nawet zarządza prawami autorskimi twórcy. Współpraca ta powinna opierać się nie tylko na zaufaniu, ale na poprawnie sporządzonej umowie, […]

  • Gdy filmowa magia gra poza ekranem

    Marlena Kudła 14.01.25

    Muzyka filmowa ma niebagatelną rolę w budowaniu atmosfery i emocji na ekranie. Nie tylko stanowi tło dla fabuły, wywołuje emocje, ale również oddziałuje na naszą wyobraźnię. Do niedawna producenci filmów, myśląc o stworzeniu muzyki do filmu, koncentrowali się głównie na autorskim aspekcie związanym z tworzeniem muzyki do filmu oraz jej wyprodukowaniu. Utwory wykorzystane w filmie […]

Kontakt

Warszawa

ul. Ks. Skorupki 5,
00-546 Warszawa

Sopot

ul. Armii Krajowej 116/17
81-824 Sopot
22 230 2655biuro@skplaw.pl
Więcej
Copyright 2022 Polityka Prywatności Regulamin