• Reklama i eventy

    eventy / media / Internet / reklama / prawo reklamy / PR / agencje reklamowe / kampanie promocyjne / strategia marketingowa / rebranding / regulaminy / konkursy / digital marketing / domy mediowe / domy produkcyjne / mediaplany / brief / contact report / copy clearance / ATL / BTL / zasięgi / viral marketing/ ambush marketing / guerilla marketing/ inspiracje

Kompetencje

Agencje reklamowe, marketingowe czy PR, domy produkcyjne i mediowe, agencje 360 i butiki kreatywne – to tylko wybrane podmioty z szeroko pojętego rynku reklamowo-marketingowego, które na co dzień wspieramy w kwestiach prawnych.

Obsługujemy także reklamodawców.

  • Umowy w branży reklamowej

  • Reklamowy copy clearance (storybordów, spotów)

  • Reprezentacja przed Radą Reklamy

  • Doradztwo przy wprowadzaniu nowych produktów, marek i opakowań

  • Prawna opieka nad konkursami, loteriami i promocjami

  • Wsparcie nietuzinkowych przedsięwzięć z pogranicza reklamy, sztuki, designu i biznesu.

  • Opiniowanie reklam sensytywnych (alkohol, hazard, instytucje finansowe, etc)

  • Ocena działań konkurentów pod kątem uczciwej konkurencji i reklamy zgodnej z prawem

  • Bieżąca obsługa agencji reklamowych

  • Doradztwo korporacyjne i podatkowe dla branży reklamowej

  • Obsługa organizacji eventów

  • Reprezentacja w sporach dot. plagiatów w reklamach, nieuczciwej reklamy oraz rozliczenia mediów między domami mediowymi i klientami

Doświadczenie

Opiniujemy strategie marketingowe, materiały i działania promocyjne (także dla produktów wrażliwych czy spółek giełdowych). Doradzamy w procesach rebrandingu, kreowania nowych produktów, marek, opakowań czy aranżacji wnętrz i przestrzeni.

Kreacja nowej linii produktów

Dla agencji brandingowych przygotowaliśmy i negocjowaliśmy umowy dotyczące strategii marketingowej i kreacji nowych linii produktów, m.in. znanych marek spożywczych.

Reklama

Reprezentowaliśmy agencje reklamowe i ich klientów w prowadzeniu negocjacji i zawieraniu kontraktów ze znanymi postaciami ze świata filmu, telewizji i muzyki dot. ich udziału w reklamach. Nasz zespół obsługiwał prawnie agencje reklamowe podczas negocjacji i współpracy m.in. z czterema gwiazdami Hollywood klasy A, które wystąpiły w reklamach telewizyjnych, billboardowych, prasowych i wizerunkowych w Polsce.

Umowa sponsorska korporacji ze znanym sportowcem

Wspieraliśmy znanego sportowca w negocjacjach dot. umowy sponsorskiej oraz partnerstwa technologicznego z globalną korporacją. Negocjacje, których przedmiotem było pozyskanie środków przez sportowca na udział w Rajdzie Dakar oraz innych imprezach rajdowych, jak również wykorzystania wizerunku i nazwiska sportowca przez korporację.

Liderzy projektów

Jesteśmy bardzo mocno związani z branżą reklamową. Stale współpracujemy ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR. Jesteśmy również audytorami najważniejszych konkursów branży reklamowej takich jak m.in. Effie, KTR, Media Trendy etc. Prowadzimy wykłady z prawa reklamy m.in. w Uniwersytecie Reklamy SAR, dla MediaRun Academy czy Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza w Krakowie.

Aktualności

26 lutego 2024

Dyrektywa w sprawie równości oraz przejrzystości wynagrodzeń – co oznacza dla przedsiębiorców i jak wpłynie na strukturę zatrudnienia w firmach?

W ostatnich miesiącach można zaobserwować coraz więcej wątpliwości oraz zapytań od pracodawców w sprawie równych warunków wynagradzania względem kobiet i mężczyzn za taką samą pracę. Wynika to […]

21 lutego 2024

Prawnicy SKP autorami rozdziału Lexology GTDT – Defamation & Reputation Management 2023

Prawnicy SKP dostarczyli analizę dla polskiej jurysdykcji w ramach wkładu do Lexology GTDT – Defamation & Reputation Management 2023.   Panoramic (dawniej Getting the Deal Through) to […]

20 lutego 2024

Nawiązanie i rozwiązanie umowy o pracę w formie zdalnej – czy jest możliwe i na jakich warunkach?

W związku z coraz powszechniejszym wykonywaniem pracy w formie zdalnej zarówno wśród pracowników, jak i pracodawców pojawia się wiele pytań co do dopuszczalności nawiązania lub rozwiązania stosunku […]

Artykuły przy kawie

  • Unijny portfel cyfrowej tożsamości

    Bartosz Świeńciński 28.02.24

    Coraz większa jest świadomość Europejczyków na temat danych osobowych i zagrożeń związanych z ich udostępnieniem. Według badania Eurobarometru aż 73% obywateli Unii Europejskiej chciałoby wiedzieć w jaki sposób media społecznościowe przetwarzają ich dane. W tym samym badaniu 63% ankietowanych wyraziło chęć stworzenia bezpiecznej jednolitej identyfikacji cyfrowej działającej we wszystkich usługach online. Unijny Portfel Cyfrowej Tożsamości […]

  • WordPress, Linux czy Android to przykłady najpopularniejszych programów open source. Oznacza to, że są one udostępnione bezpłatnie w domenie publicznej oraz funkcjonują na otwartym kodzie źródłowym, często edytowalnym dla użytkowników. Popularność tego rodzaju oprogramowania to nie tylko niższe koszty dla użytkowników, ale również dostęp do kodu źródłowego i możliwość rozwoju i ulepszania, a także poprawy […]

  • Odpowiedź na to pytanie jest o tyle istotna, gdyż wyznacza okres, po jakim utwory muzyczne i nagrania dźwiękowe wchodzą w świetle prawa amerykańskiego do domeny publicznej. Utwory zaś należące do domeny publicznej mogą być wykorzystywane dowolnie bez uzyskiwania zezwolenia twórców, a przede wszystkim bez uiszczania opłat. Prawa autorskie majątkowe do utworu muzycznego, w odniesieniu do […]

  • Coroczna aktualizacja Programów Operacyjnych odzwierciedla zmieniające się potrzeby branży filmowej, a także odpowiada na występujące pozytywne lub negatywne praktyki w dotychczasowej wzajemnej współpracy pomiędzy PISF a beneficjentami. Jakie zmiany zaszły w Programach Operacyjnych w tym roku? I które z nich będą najbardziej istotne dla producentów filmowych? Czym są Programy Operacyjne? Programy Operacyjne PISF są corocznie […]

Kontakt

Warszawa

ul. Ks. Skorupki 5,
00-546 Warszawa

Sopot

ul. Armii Krajowej 116/17
81-824 Sopot
22 230 2655biuro@skplaw.pl
Więcej
Copyright 2022 Polityka Prywatności Regulamin